Ogłoszenie bankructwa – jak sobie z tym poradzić pod względem formalnym?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Ogłoszenie bankructwa, nazywanego inaczej upadłością konsumencką, jest sposobem oddłużenia osoby, która ma problem ze spłatą swoich zobowiązań finansowych. Do jej ogłoszenia konieczne jest postępowanie sądowe. Upadłość konsumencką mogą ogłosić wyłącznie osoby indywidualne, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Aby można było ogłosić bankructwo trzeba udowodnić swoją niewypłacalność, czyli brak możliwości spłaty zobowiązań finansowych przez kolejne 3 miesiące.

W jakich sytuacjach warto ogłosić upadłość konsumencką?

Głównym celem upadłości konsumenckiej jest oddłużenie, które może polegać na zaspokojeniu roszczeń wierzycieli, które pokrywa się np. z majątku osoby zadłużonej lub umorzeniu części, a niekiedy całości zobowiązań. Wniosek do sądu o ogłoszenie upadłości może wnieść sam zadłużony lub jego wierzyciel. Konieczne jest przedstawienie przed sądem dowodów na to, że otrzymywane miesięczne wynagrodzenie za pracę jest zbyt niskie, aby spłacić długi. Podczas rozprawy sąd zdecyduje czy zobowiązania oraz jaka ich część może zostać umorzona. W sytuacji, gdy orzeknie on o ogłoszeniu bankructwa jedynie na część długu, resztę będzie trzeba spłacić według ustalonego przez sąd harmonogramu spłaty.

W niektórych przypadkach sąd może nakazać sprzedaż części majątku, a pieniądze z transakcji przeznaczyć na spłatę. Wiele osób nie wie, jak rozpocząć proces upadłości konsumenckiej oraz jak sformułować wniosek. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy firmy świadczącej tego rodzaju usługi. Można znaleźć ją na stronie https://wyzerujdlugi.pl/upadlosc-konsumencka/lodz/.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czego nie możesz wysłać w paczce za granice?
Czego nie możesz wysłać w paczce za granice?
W paczce można wysłać właściwie wszystko. Są jednak pewne przedmioty, które nie mogą podróżować poza granice kraju. Jest to ważne, […]
Reklama w Internecie – tak, czy nie? Gdzie i w jaki sposób? Lepsza niż pozycjonowanie organiczne?
Reklama w Internecie – tak, czy nie? Gdzie i w jaki sposób? Lepsza niż pozycjonowanie organiczne?
Reklamy internetowe i ich wpływ na pozycjonowanie witryny są przyczyną częstych nieporozumień na linii klient – agencja SEO. Mogłoby się […]
Wybór opon letnich dostawczych
Wybór opon letnich dostawczych
Wybór odpowiednich opon to niezwykle ważny czynnik, stanowiący o naszym bezpieczeństwie i komforcie jazdy. Istnieje dużo różnych typów samochodów, dla […]