Reklama w Internecie – tak, czy nie? Gdzie i w jaki sposób? Lepsza niż pozycjonowanie organiczne?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Reklamy internetowe i ich wpływ na pozycjonowanie witryny są przyczyną częstych nieporozumień na linii klient – agencja SEO. Mogłoby się wydawać, że wykupując reklamę i zwiększając ruch na stronie internetowej, przyczyniamy się do zwiększenia jej rankingu w wynikach wyszukiwania. Algorytm Google jest jednak nieco bardziej skomplikowany. Jakie korzyści może więc przynieść nam wykupienie reklamy w internecie?

Korzyści z płatnych kampanii reklamowych

Efekty widoczne po chwili

Podczas gdy optymalizacja strony pod kątem SEO w oparciu o techniki organiczne, jest długotrwałym procesem, który przynosi wymierne korzyści dopiero po jakimś czasie, obecność reklam pozwala nam korzystniej pozycjonować stronę internetową niemal natychmiast. Od razu po wykupieniu i zoptymalizowaniu kampanii reklamowej linki do naszej strony są widoczne w wynikach wyszukiwania. Nie musimy czekać na efekty czasochłonnego audytu SEO ani martwić się o optymalny kontent na naszej stronie. Płacimy i mamy.

Szybka reakcja na zmieniające się trendy

W dzisiejszym świecie do prowadzenia biznesu często potrzebny jest refleks i odrobina szczęścia. Nowe trendy pojawiają się na rynku równie szybko, jak z niego znikają, z tego też względu metody organiczne, nie zawsze będą tymi najbardziej optymalnymi. Od prędkości naszej reakcji zależy to, czy uda nam się wykorzystać je jako okazję do zarobku. Szybkie uruchomienie internetowej kampanii reklamowej pozwala nam jak najlepiej wykorzystać takie okazje. Jest również nieocenione w przypadku branż sezonowych jak np. sprzedaż okazjonalnych upominków, w przypadku których, pozycjonowanie organiczne okazałoby się całkowicie nieefektywne.

Dowolny wybór słów kluczowych

Wykupując reklamę internetową, nie musimy martwić się o limit słów kluczowych – ich ilość ogranicza jedynie zasobność naszego portfela. Nietrudno wywnioskować, że brak barier, ja limit słów kluczowych wspomniany powyżej, pozwala pozycjonować swoją działalność w sposób swobodny.  Dzięki temu możemy zwrócić uwagę klientów, którzy szukają naszego produktu, wpisując różne frazy w wyszukiwarkę Google. Jeżeli widzimy, że dane słowa kluczowe nie przynoszą wymiernych efektów, bez problemu możemy je zmienić w kilka chwil.

Szeroki zasięg

Decydując się na płatną kampanię, możemy reklamować się nie tylko w wyszukiwarce Google, ale również na innych portalach, w mediach społecznościowych, na serwisach partnerów Google itp. Dzięki temu mamy szansę dotrzeć do zupełnie nowych klientów, ponadto obecność w mnogości internetowych stron wszelkiego rodzaju, pozwala nam się zauważalnie lepiej pozycjonować.

Pełna kontrola nad grupą docelową

Nowoczesne reklamy internetowe pozwalają nam samodzielnie określić grupę docelową, która w naszej ocenie, będzie zainteresowana reklamowanym produktem. Dzięki temu zwiększamy efektywność reklamy i nie przepłacamy za wyświetlanie jej losowym użytkownikom.

Najpopularniejsze rodzaje reklam internetowych

Dobór odpowiedniej kampanii reklamowej jest kluczowy i nie powinien być losową decyzją. W zależności od ustanowionego celu, w jakim chcemy się pozycjonować oraz tego, co w zasadzie chcemy osiągnąć, odpowiednie będą różne rodzaje reklamy. Zanim zdecydujemy się więc na wykupienie konkretnej reklamy, warto poznać najbardziej podstawowe rodzaje i korzyści, które może nam dać.

Reklamy Google AdWords

To najbardziej popularny system reklam, który z powodzeniem działa na rynku od wielu lat. Po wykupieniu kampanii Google AdWords linki do twojej strony będą pojawiały się w wynikach wyszukiwania Google jako pierwsze.

Reklamy FacebookAds

Reklamy na Facebooku są cenione przez przedsiębiorców, którym zależy na nienachalnej formie promocji w internecie. Z FacebookAds mamy możliwość dokładnego określenia naszego targetu, czyli osób, którym wyświetli się nasza reklama. O tej formie promocji często mówi się, że pozwala zareklamować nasz produkt, zanim użytkownik zda sobie sprawę, że go potrzebuje.

Kampanie Youtube

Nazywane inaczej AdWords dla wideo, polegają na wyświetlaniu krótkich spotów reklamowych obok regularnych treści dostępnych na Youtube. Internauta może przenieść się bezpośrednio do naszej witryny lub kanału na Youtube, klikając w film reklamowy. Płatność za kampanię rozliczana jest za ilość obejrzeń naszego filmiku.

Komu powierzyć opiekę nad kampanią internetową?

Oczywiście zawsze możemy opierać się o pozycjonowanie organiczne, jednak musimy mieć na uwadze, że możliwości promocji w internecie są niemal nieograniczone. Ogromny wybór różnych form reklam internetowych może przytłoczyć nawet najbardziej doświadczonych przedsiębiorców. Firma pozycjonująca zdaje się być najlepszych rozwiązaniem, jeżeli nie jesteś pewien, jaka kampania będzie najbardziej odpowiednia dla naszego biznesu. Jeśli szukasz specjalistów, którym będziesz mógł zaufać i bez stresu powierzyć w ich ręce opiekę nad kampanią internetową zajrzyj na https://www.grupa-icea.pl/.

Grupa iCEA to agencja SEO na miarę XXI wieku. Darzą ją zaufaniem nawet najbardziej wymagający klienci, których budżety reklamowe sięgają ponad miliona złotych rocznie. Grupa iCEA oferuje kompleksową opiekę nad klientem obejmującą kampanie SEO, audyty biznesowe, audyty stron internetowych i doradztwo.

Jeśli nie jesteś pewien, czy agencja SEO to rozwiązanie dla ciebie, możesz skorzystać z darmowego audytu. Dzięki temu dowiesz się, jakie działania podjąć, aby zwiększyć optymalizację witryny i wybrać najlepszą formę reklamy.

Korzystając z usług profesjonalistów, będziesz widział realny wpływ pozycjonowania i reklam internetowych na rozwój twojego biznesu. Pozwoli ci to na podejmowanie bardziej świadomych i trafniejszych decyzji związanych z doborem odpowiedniej formy reklamy i co za tym idzie – wypracowania większych zysków.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Reklamy facebook ads? O co chodzi – agencja ADSright odpowiada
Reklamy facebook ads? O co chodzi – agencja ADSright odpowiada
Reklamy facebooku ads to rodzaj reklamy, która pojawia się w kanale informacyjnym Facebooka. Reklamy mogą być kierowane tak, aby pojawiały […]
Jak powinna ubrać się świadkowa?
Jak powinna ubrać się świadkowa?
Świadkowa odgrywa w dniu ślubu naprawdę ważną rolę. Znajduje się ona w centrum wydarzeń zarówno podczas samej ceremonii, jak i […]
Modne dodatki do eleganckiego stroju
Modne dodatki do eleganckiego stroju
Elegancki styl cieszy się ogromną popularnością – zarówno wśród mężczyzn, jak i wśród kobiet. Nie ma w tym niczego dziwnego, […]