Od momentu przystąpienia do Unii Europejskiej polscy obywatele mogą prowadzić swoją działalność na terenie państw członkowskich. Jednym z popularnych wśród rodzimych przedsiębiorców krajów jest Królestwo Szwecji. Dzieje się tak ze względu na duży, stwarzający wiele szans rynek, jak też ze względu na pewność systemu prawnego i sprawność działania administracji. Swoboda gospodarcza na terenie państw członkowskich nie wyklucza jednak stosowania przez nie własnych regulacji, którym muszą się podporządkować obywatele innych krajów. Działalność na terenie Szwecji ma więc swoją specyfikę, którą dodatkowo podkreślają wysokie nawet jak na skalę państwa zachodnioeuropejskiego podatki.
Co do zasady, przy zakładaniu firmy obywateli Polski obowiązują te same przepisy co obywateli Szwecji. Pomimo to istnieje dodatkowy wymóg znalezienia osoby, która będzie reprezentować powstającą spółkę w jej działalności, w tym czynnościach administracyjnych. Prawo szwedzkie nakłada też na zagraniczne podmioty obowiązek poddawania się audytom przeprowadzanym przez zewnętrzne podmioty. W praktyce przedsiębiorca musi skorzystać z pomocy firmy specjalizującej się w tego typu usługach. Jak w wielu innych krajach wraz z rejestracją zgłasza się działalność do organów podatkowych, i określa się wymaganą stawkę opodatkowania.
Zawsze warto sprawdzać rzetelność i wiarygodność potencjalnych partnerów biznesowych. Aby tego dokonać, należy zapoznać się z danymi takich instytucji, jak Szwedzki Urząd Rejestracji oraz sprawdzić, czy nie były lub nie są prowadzone wobec nich postępowania komornicze. Prawidłowe uregulowanie przedmiotu i przebiegu transakcji powinno opierać się o dobrze skonstruowaną umowę. Stanowi to zabezpieczenie przed późniejszymi nieporozumieniami oraz ułatwia obronę własnych interesów w przypadku konfliktu interesów. Wymaga to pomocy firmy zajmującej się pomocą prawną i doradztwem. Na stronie https://www.plsekb.pl/ można znaleźć szeroką ofertę usług tego typu, mających swoje zastosowanie w różnych rodzajach prowadzonej działalności.