Istnienie magazynów jest niezbędne w praktycznie każdej dziedzinie handlu czy przemysłu. Większe firmy budowlane również coraz częściej decydują się na wynajem firmy magazynującej ich sprzęt lub stawiają na wynajęcie własnej przestrzeni. Taki skład daje nam ogrom możliwości: od przechowywania materiałów delikatnych czy podatnych na zmiany temperatury, przez sprzęt, a na częściach wymiennych kończąc.
Umieszczenie wszystkich tych produktów w jednym miejscu o wiele ułatwia planowanie logistyczne czy sam ich transport. Jakie są jednak koszty związane ze stałym prowadzeniem takowego magazynu?
Czynników wpływających na koszt miesięcznych opłat jest wiele. Na wysokość wpływać będzie i określona lokalizacja (czy magazyn znajduje się na przedmieściach czy w środku miasta), wielkość przestrzeni (im większa, tym większe koszty wynajmu oraz opłat za ogrzewanie i prąd) oraz ilość pracowników potrzebnych do zarządzania takich miejscem.
Posiadając mniejszą firmę, nie warto porywać się na lokacje większe, gdyż nasze potrzeby zaspokoi już mała przestrzeń magazynowa. Przechowamy tam chociażby nagrzewnice do wózków widłowych czy inne części wymienne.
Dobrze jest też zrobić listę elementów, które w naszej branży najczęściej ulegają awariom lub kończy się przydatność ich użycia. Do kategorii tej zalicza się, między innymi pompa wodna do wózka widłowego. Hurtowe zakupy pozwolą nam sporo zaoszczędzić, a także oszczędzą czasu na poszukiwania, gdy dana część nie będzie aktualnie dostępna.