Serce jest w pewnym sensie elementem napędowym człowieka, gdyż to dzięki niemu nasz organizm może pracować wewnątrz, co utrzymuje nas przy życiu. W przemyśle oraz branży motoryzacyjnej odpowiednikiem serca można nazwać silnik, bez którego niemożliwe byłoby działanie wielu mechanizmów i układów. Doskonałym przykładem jest tutaj samochód który nie ruszyłby z miejsca gdyby właśnie nie odpowiedniej mocy silnik. Jako część może on mieć różna postać, a to dlatego że na przestrzeni wielu lat wynaleziono różne jego rodzaju i pomniejsze typy. Mogą one różnić się od siebie budową oraz charakterystyką, ale ich rola jest zazwyczaj taka sama. Jak można podzielić silniki z tych dwóch branż?
Na samym początku należy rozgraniczyć silniki na spalinowe oraz elektryczne. Te pierwsze spotkamy głównie w motoryzacji, choć jak wiemy na rynku coraz śmielej pojawiają się elektryczne modele samochodów. Będą to silniki tłokowe, rotacyjne lub Diesla. Jeśli chodzi natomiast o elektryczne to te zdecydowanie częściej można zauważyć w fabrykach jako części dużych maszyn przemysłowych. W pierwszej kolejności dzielą się one na zasilane prądem stałym lub zmiennym, ale brnąc dalej może wymienić wiele pomniejszych typów, o bardziej konkretnym zastosowaniu. Będą to między innymi silniki krokowe, które używane są przede wszystkim w maszynach CNC. Oprócz nich należy wymienić też różne silniki specjalne, takie jak motoreduktory podobne do tych na poszczególnej witrynie https://sempolska.com.pl/oferta/motoreduktory-walcowe-keb-3-3/silniki-specjalne/, a także serwomotory.