Wygoda i komfort w miejscu pracy to priorytetowe sprawy. Dzięki tym czynnikom, pracownicy mogą wykonywać swoje obowiązki w sposób skrupulatny, a dodatkowo zyskujemy większą wydajność. Zapewnienie pracownikowi odpowiedniego miejsca i narzędzi pracy są obowiązkiem dobrego, cenionego pracodawcy. Na co zatem zwrócić uwagę przy wyborze krzeseł do naszego biura?
Istotna jest odpowiednia wysokość. Odpowiednie krzesło musi mieć możliwość regulacji, by nogi osób wysokich pozostały zgięte w kolanach pod kątem 90 stopni.
Zbyt niskie lub zbyt wysokie krzesło może doprowadzić do dolegliwości kręgosłupa.
Oparcie krzesła powinno być odpowiednio wyprofilowane do kształtu kręgosłupa, najlepiej z podparciem lędźwiowym ruchomym, które umożliwi dopasowanie do wzrostu osoby użytkującej. Takie krzesło ergonomiczne pozwala na odciążeniu kręgosłupa – zbyt głębokie siedziska prowadzą do jego przeciążania. Fotel biurowy z odchylanym oparciem, pozwoli na relaks dla kręgosłupa w czasie przerw. Krzesła stacjonarne nie oferują takich funkcjonalności – są stałe i niewyprofilowane.
Dobrze, by krzesło posiadało otwory w materiale tapicerki, umożliwiające skuteczną wentylację oraz trwałość samego fotela. W przypadku foteli tapicerowanych skórą naturalną, bądź tkaninami naturalnymi nie jest ona konieczna. Jednak w przypadku skóry syntetycznej, wentylacja jest bardzo przydatna.
Podłokietniki w fotelu powinny wspierać ręce przez cały czas, nie powinny być zbyt wąskie i stałe. Ich ustawienie powinno wybierać się w zależności od wykonywanej czynności.
Warto kierować się radami co do zakupu krzeseł biurowych, które zapewnią dokonanie transakcji komfortowego i bezpiecznego produktu.