Co często jest wymienianie w układzie kierowniczym?

Samochód to oczko w głowie i wizytówka wielu mężczyzn, dlatego starają się oni jak najlepiej o niego dbać. W każdym aucie znajduje się jednak szereg elementów i podzespołów, które w wyniku eksploatacji ulegają niekiedy uszkodzeniu lub zużyciu, co może się przełożyć na złą pracę maszyny, a w skrajnych przypadkach – może być nawet przyczyną wypadku. Jednym z takich podzespołów jest układ kierowniczy.

Profilaktyka to podstawa – bez względu na markę

Niezależnie od rodzaju układu kierowniczego, jaki został zamontowany w pojeździe, jego awarie są do siebie podobne. Podlega on bowiem zawsze identycznych obciążeniom w trakcie jazdy, co w efekcie może prowadzić do uszkodzenia poszczególnych elementów. Po pierwsze, współcześnie w większości układów kierowniczych umieszcza się przekładnie zębatkowe, zwane maglownicami.

Jeżeli w trakcie jazdy słyszymy stukanie z komory silnika, powinniśmy zwrócić uwagę na końcówki układu, które mogły ulec zużyciu. Ich wymiana jest banalnie prosta.

Po drugie, częstym źródłem problemów jest również przegub krzyżakowy lub drążek kierowniczy. W tym wypadku pojawieniu się stuków towarzyszy znaczne pogorszenie precyzji całego układu kierowniczego. Jedynym rozwiązaniem jest przeważnie wymiana tych elementów w profesjonalnym warsztacie. W ekstremalnych przypadkach może też dojść do wyszczerbienia zębów na listwie przekładni. Tutaj z kolei warto wymienić całą maglownicę, bo zmniejszy to koszty naprawy.

Ostatnimi elementami ulegającymi niekiedy awariom są wahacze i łączniki stabilizatora. Są to dosyć tanie części, nawet w samochodach marki premium. Przykładem może być sworzeń wahacza audi a3 albo łącznik stabilizatora astra f – gdy tylko zorientujemy, że coś jest z nimi nie tak, możemy je bez trudu wymienić w niemal każdym serwisie.

Dodaj komentarz

osiem + dziewiętnaście =