Filtry DPF (filtry cząstek stałych) są integralną częścią silników diesla produkowanych po 2000 roku. Ich wdrożenie do produkcji pozwoliło na znaczną redukcję emisji szkodliwych gazów, ale z drugiej strony naraziło posiadaczy samochodów na dodatkowego koszty związane z ich regularnym serwisem. Zatem, jak postępować ze swoim autem, tak aby wydłużyć żywotność filtra DPF i zaoszczędzić na jego częstych wymianach? Odpowiedzi na to pytanie poszukamy w dalszej części artykułu.
Żywotność filtra DPF zależy w dużym stopniu od sposobu eksploatacji samochodu, którego silnik został w niego wyposażony. Tak więc dobrymi pomysłami są unikanie jazdy tylko na krótkich dystansach, używanie dodatków do paliwa, które wspomagają proces wypalania sadzy, czy też częstsze niż zaleca producent wymiany oleju. Zastosowanie się do tych rad może w wielu przypadkach pozwolić na rzadsze wizyty u mechanika z powodu tej części silnika. Dla przykładu filtr DPF Opel Insignia kierowca będzie mógł wymieniać po przejechaniu każdych 100 tysięcy kilometrów, a nie 50 tysięcy.
Oczywiście, filtr DPF zużywa się, jak każda część w samochodzie. Stosowanie wszystkich dostępnych na rynku środków oraz bardzo ekonomiczny tryb jazdy nie ochroni kierowcy przed jego regularną wymianą. Co za tym idzie, dobrym rozwiązaniem jest wcześniejsze zaopatrzenie się w potrzebne części dostępne w jak najkorzystniejszych cenach. Dużą ofertę filtrów DPF można znaleźć na przykład na stronie internetowej https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-i3744.html. Wszechstronny asortyment to szansa na to, aby znaleźć rozwiązanie, adekwatne do naszych potrzeb.