Czym są konfiguratory i jaką rolę odgrywają w sprzedaży?

Klient decydując się na zakup produktu, który daje wiele możliwości, zadaje wiele pytań i próbuje dobrze go poznać. Wątpliwości klienta, jak i szczegółowe pytania wymagają od przedstawiciela firmy wiele czasu, jak i obszernej wiedzy. Zwykle strona internetowa przedsiębiorstwa oferuje ogólne informacje o funkcjonalności czy specyfice produktu. Nie zawsze jednak dają one pełny jego obraz. Okazuje się, że oprócz specyfikacji na stronie www firmy, można tę sytuację rozwiązać w inny sposób. Takim rozwiązaniem, dogodnym dla obu stron, jest konfigurator produktu. Oprogramowanie przeprowadza klienta przez cały proces decyzyjny, pozwalając mu zgłębić w wybranych obszarach specyfikę produktu. Narzędzie zdobywa coraz większą popularność ze względu na szereg zalet. W jaki sposób można zastosować konfiguratory? Okazuje się, że takich możliwości jest naprawdę wiele. Tym bardziej spotykają się one z dużym zainteresowaniem. Przede wszystkim skutecznie wspomagają sprzedaż, spełniając także funkcję rozrywkowo- marketingową oraz uczą klientów. Odpowiednie ich zaprogramowanie pozwala także łączyć kilka tych funkcji jednocześnie. 

Jakie korzyści odnosi klient z użytkowania konfiguratora?

Niewątpliwie jedną ze stron, która zyskuje na użytkowaniu omawianego narzędzia jest klient. Może dzięki niemu poznać możliwe modyfikacje produktu bez konieczności angażowania pracownika firmy. Ponadto produkt można dopasować idealnie do swoich potrzeb, poznając wszystkie jego możliwe warianty działania w dogodny dla siebie sposób.

Dodaj komentarz

3 + dziesięć =