Strój korporacyjny to uniform do pracy. Może być formalny lub nieformalny w zależności od branży. Termin ten obejmuje zarówno odzież męską, jak i damską, w tym garnitury, koszule i krawaty.
Charakter stroju korporacyjnego zmieniał się z czasem wraz ze zmianami stylu życia. Obecnie jest on często bardziej swobodny niż kiedyś, ale nadal musi wyglądać profesjonalnie i ostro – nie chodzi więc o noszenie dżinsów i t-shirtów przez cały dzień.
Co oznacza strój korporacyjny
Strój korporacyjny oznacza noszenie ubrań, które są odpowiednie do pracy w środowisku biurowym – mogą one obejmować:
Koszule powinny mieć długi rękaw i być wykonane z materiału, na którym nie będzie widać potu ani plam. Koszule mogą być gładkie lub wzorzyste, ale zawsze powinny wyglądać schludnie. Jeśli nosisz koszulę z kołnierzykiem, upewnij się, że kołnierzyk jest wyprasowany i wywinięty na brzegach.
Krawaty mogą być noszone z koszulami, które mają kołnierzyki. Należy nosić krawat, który nie jest zbyt długi lub zbyt krótki i powinien być zawiązany w ten sam węzeł, który planujesz założyć na rozmowę kwalifikacyjną. Jeżeli nadal go nie posiadasz to bogaty wybór krawatów znajdziesz m.in. pod niniejszym adresem internetowym https://tiestore.pl.
Spodnie lub spódnice to najczęstszy rodzaj odzieży noszonej w biurze. Powinny być dopasowane i dobrze przylegać w talii bo nie mogą być zbyt obcisłe lub workowate, a długość do kostek jest zazwyczaj najlepsza. Ważne jest, aby spodnie nie były zbyt krótkie, więc nie powinny pokazywać skarpetek, gdy siadasz ani zbyt długie gdyż powinny sięgać tuż poniżej kolan.