Zdrowe kwasy tłuszczowe, gdzie ich szukać?

Kwasy tłuszczowe wykazują o wiele lepsze wartości prozdrowotne niż tłuszcze zwierzęce. Warto regularnie sięgać po olej z ostropestu, lnu, czarnuszki czy choćby po popularną oliwę z oliwek. Oleje roślinne wspomagają funkcjonowanie organizmu, poprawiają odporność i skutecznie przeciwdziałają nowotworom. Kilka kropel dodanych do sałatki, grzanki czy spożytych bezpośrednio, będzie świetnie wpływało na naszą kondycję.

Gdzie szukać zdrowych tłuszczy roślinnych?

W poszukiwaniu zdrowych tłuszczy roślinnych, warto skierować swoje kroki do sklepu z ekologiczną żywnością np. https://olejarnia-gaja.pl/pestki-slonecznika/. Na rynku jest wiele tłuszczy roślinnych tłoczonych na zimno, które dobroczynnie wpływają na zdrowie, a przy mają wyrazisty smak i aromat. Warto zwracać uwagę na właściwości danego oleju oraz na sposób jego przechowywania. Olej z lnu, nasion słonecznika czy czarnuszki należy bowiem po otwarciu przechowywać w lodówce. Należy również uważać, by takich tłuszczy nie podgrzewać, ponieważ stracą swoje właściwości.

Jaki olej warto spożywać?

Każdy olej roślinny ma inne właściwości, jednak w szerokiej ofercie ekologicznych produktów każdy wybierze coś dla siebie. Wśród olejów roślinnych warto wymienić:

– olej z czarnuszki

– olej z lnu

– olej z nasion słonecznika

– olej z ostropestu

– olej sezamowy

– olej z pestek winogron

– olej sojowy

Wszystkie oleje roślinne zawierają jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które redukują poziom złego cholesterolu, kwas alfa-linolenowy, witaminę E, K czy D. W ich składzie można również znaleźć antyoksydanty, które hamują procesy starzenia i zapobiegają nowotworom.

Dodaj komentarz

trzynaście − 13 =